Altres notícies

Notícies del Grup

Membres del nostre grup coordinen la xarxa d’innovacions metodològiques que ofereix recursos per a l’ús de la IA en les aules

Docència

El professorat de la URV impulsa la integració de la intel·ligència artificial en la docència universitaria

El professorat de la Universitat Rovira i Virgili (URV) està treballant intensament per integrar les eines d'intel·ligència artificial (IA) en la docència. En el marc de la Jornada d'Innovació Docent 2024 de la URV, s'ha presentat la xarxa d'innovacions metodològiques, coordinada per Daniel Schorn i Jokin Ezenarro, membres del Departament de Química Analítica i Química Orgànica.

Jaume Capdevila, tècnic del Departament de Química Analítica i Química Orgànica, va presentar una guia de prompting, que explica com interactuar i donar instruccions a les eines d'IA. Aquesta guia és fruit del treball dels diferents equips que formen la xarxa i aborda qüestions com les implicacions ètiques de les noves metodologies i les eines disponibles.

Roser Cuesta, professora del Departament d'Infermeria i membre de la xarxa, va destacar que "de la mateixa manera que ara ens sembla impensable treballar i fer docència sense Internet, la intel·ligència artificial s'acabarà incorporant en el dia a dia". Durant la jornada, es van oferir diverses guies i recursos per ajudar el personal docent a implementar les eines d'IA el proper curs de una forma ètica i responsable.

Amb aquestes iniciatives, la URV es posiciona a la vanguardia del ús de la intel·ligència artificial en la docència, demostrant el seu compromís amb la innovació i la millora contínua de la qualitat educativa. La integració d'aquestes noves eines tecnològiques no només ofereix oportunitats per a una educació més eficient i personalitzada, sinó que també prepara als estudiants per als reptes del futur, contribuint així al desenvolupament de professionals altament capacitats i adaptables en un món en constant evolució.

El profesorado de la Universitat Rovira i Virgili (URV) está trabajando intensamente para integrar las herramientas de inteligencia artificial (IA) en la docencia. En el marco de la Jornada de Innovación Docente 2024 de la URV, se ha presentado la red de innovaciones metodológicas, coordinada por Daniel Schorn y Jokin Ezenarro, miembros del Departamento de Química Analítica y Química Orgánica.

Jaume Capdevila, técnico del Departamento de Química Analítica y Química Orgánica, presentó una guía de prompting, que explica cómo interactuar y dar instrucciones a las herramientas de IA. Esta guía es fruto del trabajo de los diferentes equipos que forman la red y aborda cuestiones como las implicaciones éticas de las nuevas metodologías y las herramientas disponibles.

Roser Cuesta, profesora del Departamento de Enfermería y miembro de la red, destacó que "del mismo modo que ahora nos parece impensable trabajar y hacer docencia sin Internet, la inteligencia artificial se acabará incorporando en el día a día". Durante la jornada, se ofrecieron varias guías y recursos para ayudar el personal docente a implementar las herramientas de IA el próximo curso de una forma ética y responsable.

Con estas iniciativas, la URV se posiciona a la vanguardia del uso de la inteligencia artificial en la docencia, demostrando su compromiso con la innovación y la mejora continua de la calidad educativa. La integración de estas nuevas herramientas tecnológicas no solo ofrece oportunidades para una educación más eficiente y personalizada, sino que también prepara a los estudiantes para los retos del futuro, contribuyendo así al desarrollo de profesionales altamente capacitados y adaptables en un mundo en constante evolución.

The teaching staff at the Universitat Rovira i Virgili (URV) are working hard to integrate artificial intelligence (AI) tools into teaching. The network of methodological innovations, coordinated by Daniel Schorn and Jokin Ezenarro, members of the Department of Analytical and Organic Chemistry, was presented as part of the URV's Teaching Innovation Day 2024.

Jaume Capdevila, technical staff of the Department of Analytical and Organic Chemistry, presented a prompting guide, which explains how to interact with and give instructions to AI tools. This guide results from the work of the different teams that make up the network and addresses issues such as the ethical implications of the new methodologies and tools available.

Roser Cuesta, lecturer in the Department of Nursing and member of the network, stressed that "in the same way that now it seems unthinkable to work and teach without the Internet, artificial intelligence will eventually be incorporated into everyday life". During the conference, several guides and resources were offered to help teaching staff implement AI tools next year ethically and responsibly.

With these initiatives, the URV is at the forefront of the use of artificial intelligence in teaching, demonstrating its commitment to innovation and the continuous improvement of educational quality. The integration of these new technological tools not only offers opportunities for a more efficient and personalised education but also prepares students for the challenges of the future, thus contributing to the development of highly skilled and adaptable professionals in a constantly evolving world.